Sadržaj:

Bez izgovora: "Tvoj život je tvoj izbor" - intervju sa osvajačem Elbrusa Semjonom Radajevim
Anonim

Specijalni projekat "Bez izgovora" nastavlja da vam priča o ljudima koji su vrijedni poštovanja, jer, uprkos fizičkoj bolesti, žive vedar i sadržajan život. Danas ćemo pričati o Semjonu Radajevu. Šampion je Mordovije u plivanju i osvajač najvišeg planinskog vrha Evrope.

Sjećate se Erica Weienmeier-a? Da, da, isti onaj slijepi penjač koji je osvojio sedam najviših planinskih vrhova. O njemu smo pričali u sklopu specijalnog projekta Bez izgovora. Eric je rekao: „Mnogi ljudi kažu da idu u planine zbog prekrasnih pogleda. Sve su to gluposti. Nećete izdržati teškoće samo zbog lepe slike. Mislim da čovjek ide u planine da bi stekao smisao."

Kada sam upitao Semjona Radajeva, jednostavnog momka iz Saranska, zašto je otišao u planine, odgovorio je: „Želeo sam da postanem primer svom sinu“. Ali, po mom mišljenju, Semjon je postao primjer za sve nas, jer je osvojio najviši evropski planinski vrh, vezan za invalidska kolica.

O hrabrosti, pravim muškarcima i životnim izborima - u intervjuu sa Semjonom.

Sport

- Zdravo, Nastya! Hvala na pozivu.

- Rođen sam u Saransku, tamo sam išao u školu. Dobro je učio, završio školu bez C. Upisala sam pedagoški zavod - po obrazovanju sam nastavnik fizičkog vaspitanja i bezbednosti života.

Moja porodica je apsolutno jednostavna: majka je radila u fabrici, otac je vozač. Imam tri starije sestre, tako da je porodica velika po savremenim standardima.

Semjon se od detinjstva bavi sportom

- Sport me je spasio od svih ovih “uličnih problema”. Oduvijek sam bio atletski: igrao sam košarku, odbojku, brzo klizanje, išao na bazen. Do petog razreda sam jurio između sportskih sekcija: bilo je zanimljivo probati sve. A onda je došao fudbalski trener i ponudio da pokuša da šutne loptu.

Od tada sam se ozbiljno bavio fudbalom. Nakon što je završio nižu sportsku školu, igrao je za mordovsku "Svetotehniku". Do nesreće.

Nazad

- Tada sam već imao ženu i sina, a učiteljska plata ostavljala je mnogo želja. Morao sam izdržavati svoju porodicu. Primao sam platu i bonuse igrajući fudbal, studirao na postdiplomskim studijama - primao malu stipendiju, a radio sam i na gradilištima. U ljeto 2007. godine, nakon što sam otišao na odmor u institut, zaposlio sam se kao prodajni predstavnik: putovao sam po cijeloj Mordoviji, ponekad sam mogao voziti 800 km dnevno.

- Je li jedno od ovih putovanja bilo fatalno?

- Da. Posao prodajnog predstavnika je prilično iscrpljujući: ujutro sam sjeo za volan i cijeli dan. A tek sam dobio licencu - nije bilo dovoljno iskustva. 10. jula sam se vratio u kancelariju, pokupio zaradu u jednoj od radnji, zaspao za volanom i izleteo s puta.

… Probudio sam se – auto je bio sa strane, a telefon je zvonio. Pokušala sam dopuzati do njega, ali su me leđa boljela. Neki čovjek (ne sjećam se njegovog lica) je našao telefon, okrenuo broj koji sam ja izdiktirao.

2007. godine Semjon je doživeo saobraćajnu nesreću

- Pozvala sam sestru i rekla da sam imala nesreću i da sam slomila kičmu.

- Leđa su me jako bolela, nisam mogao da pomeram noge. Mada, naravno, nisam imao tako duboko znanje kao sada. Nisam znao koliko je ozbiljno, da je u vezi sa kičmenom moždinom. Samo su me leđa jako boljela.

- Da, stigla je hitna pomoć, odvezla me prvo u regionalnu bolnicu, pa prebačena u Saransk, gde su operisani. Mjesec dana kasnije otpušten sam i počela je rehabilitacija.

Šest mjeseci je učio kod kuće, nosio korzet, zatim počeo trenirati kod doktora, odlazio u rehabilitacijske centre.

- Kada se dogodila nesreća, imao sam 25 godina. Juče ste trčali, a danas se vozite u invalidskim kolicima - teško je to prihvatiti. Ali imao sam sreće - porodica i prijatelji su bili tu. Depresija, koja traje nedeljama, kada ne želim da jedem ni da pijem, nisam imala. Bilo je trenutaka kada sam samo želeo da budem sam.

Elbrus

- On je odgovorna osoba na koju se možete osloniti, u koju imate povjerenja, koja vas neće iznevjeriti.

- "Sparta" je definitivno doprinela tome. Njihova psihofizička obuka zaista pomaže da se postane pravi muškarac. Sve počinje napuštanjem vaše zone udobnosti. Kod kuće nešto uradiš, onda ti unutrašnji glas kaže: "Čovječe, umoran si, hajde da se odmorimo!" - i poslušaj. Na "Spartan" treninzima, koliko god da vas unutrašnji glas sabotira, morate završiti sve vježbe. Kao rezultat toga, shvatite da su vaše fizičke i psihičke mogućnosti mnogo šire nego što ste mislili. Nakon toga se mijenja pogled na svijet i odnos prema životu.

Semjon sa "Spartancima"

- Savremeni čovek je ponekad previše mekan. A za to postoji nekoliko razloga. Prvo, veliki broj razvoda, kao rezultat - dječake, sinove, odgajaju žene. Drugo, ljudi ne osjećaju potrebu za razvojem: ne bave se sportom, ne razmišljaju o tome šta nije u redu u njihovom karakteru i načinu života. "Sparta" vas tera da preispitate svoj odnos prema sebi, porodici, karijeri.

- Da, ponudio mi je osnivač ovog projekta Anton Rudanov.

- Ne znam, treba da pitate njega.:) Ali mogu pretpostaviti da je moja misija bila da ostali članovi ekspedicije, gledajući u mene, nisu dozvolili sebi da odustanu. Jer moj primjer je već jednom inspirisao momke koji su trenirali sa mnom. Videli su me kako radim vežbe i povukli su se napred.

- Nisam znao šta me čeka u planinama. Znao sam samo kakva je oprema potrebna. U montaži su mu pomogli "Spartani", a sanke je obezbijedila firma koja proizvodi invalidska kolica. Fizički trening se sastojao u tome da sam išao u teretanu, plivao, a i išao na skijaške staze.

- Dobro. Navikli su na to da vodim aktivan život. Prije toga sam već skakao sa konopcem sa 57 metara visine (nešto kao bungee), tako da vijest da idem na Elbrus nije izazvala šok.

- U principu je bilo fizički teško biti tamo. Nikada ranije nisam bio u planinama. Glavobolje, nedostatak kiseonika, loš san, nelagodnost. Rad sa saonicama je također bio težak. Na sreću, momci su pomogli. I emotivno je bilo teško spustiti se.

Semjon tokom uspona na Elbrus

- Jer kada ideš gore, imaš cilj. Penjanje oduzima puno snage, ali kada se penjete, bukvalno se osjećate kao “kralj planine”. A onda dolazi spoznaja da još treba da se spustiš i da put nazad neće zahtevati ništa manje snage. Voleo bih da sam magijom kod kuće.

Semjon Radajev: "Najteže je spustiti se"

Ekspediciju je činilo 80 ljudi, bili smo podijeljeni u grupe i podgrupe, išli smo različitim tempom. I tokom spuštanja, više puta sam viđao ljude iz drugih grupa, spremnih da daju sav novac, samo da ih spuste na motorne sanke.

Pravi muškarac

- Ništa. Ne mogu reći da sam, osvojivši Elbrus, dokazao sebi da sam jako jak. Nisam ranije bila krpa. Imao sam drugačiji cilj.

Hteo sam da budem primer svom sinu. Gledajući u mene, željela sam da se zaljubi u sport i aktivan način života.

Jer prije nije imao želju za tim, morao sam ga natjerati da ide na trening. Sada tome pristupa odgovornije.

- Budite krajnje iskreni prema sebi i ljudima oko sebe, odnosite se prema ljudima s poštovanjem, pokažite dobrotu i ljubav prema voljenima i rodbini. Sve ove osobine su muškarcu zaista neophodne. Zaista se nadam da ću ih odgajati u svom sinu.

Ja sam na ovom svijetu da ga učinim boljim

- Planiram da je osvojim. Nakon povrede, pitao sam se mogu li plivati. Probao sam - uspelo je. Sada mi je cilj da se kvalifikujem za reprezentaciju i osvojim paraolimpijsko zlato. Svakodnevni trening me postepeno vodi ka ovom cilju.

Semyon Radaev - šampion Mordovije u plivanju

- Ako je moguće, da.

- Nemoj sažaljevati sebe. Život ide dalje, a ovo je jako kul stvar. Svako može da traži izgovore da nešto ne uradi, nije potrebno biti u invalidskim kolicima. Ali onda život prođe, bez živih emocija i utisaka.

Svako bira za sebe: opravdavati se i ležati na kauču, provoditi vrijeme na internetu ili raditi nešto korisno.

Ja sam na ovom svijetu da bih ga učinio boljim. Zaista želim da me pamte ne samo moji unuci, već i praunuci mojih unuka.:) Tvoj život je tvoj izbor.

- Ne.

- Da. Tačnije, ovo je rezultat izbora koji sam napravio malo ranije. Odabrao sam da radim kao prodajni predstavnik u susjedstvu kao neiskusan vozač. Mogu li pretpostaviti da je ovo opterećeno teretom i nesrećama na putu? Ja bih mogao!

Nesreće nisu slučajne. Na primjer, oduvijek me je zanimao sport, nakon povrede sam počeo da tražim mjesto gdje bih mogao vježbati. Odabrao sam jedan adaptivni sportski klub, tamo sam upoznao momke koji su me doveli na plivanje… Rezultat zavisi od izbora. To je kao mozaik, ali crtež se uvijek spoji s onim koji vidite.

Život se daje jednom. Živite to vedro da u starosti imate šta da kažete svojim praunucima. Postavite visoke ciljeve i ostvarite ih. Živjeti besciljno je nezahvalnost. I, bez obzira na okolnosti, ne odustajte - teškoće će vas učiniti jačim.