Sadržaj:

Kako sam postao skyrunner na Karpatima: trening, start i rezultat
Anonim

Danas ću vam pričati o svojoj prvoj brdskoj trci Chornohora Sky Race 2016. Nije to bio ultra maraton, već više od polumaratona, sa setom od 1.400 metara na 23 kilometra. Bilo je hladno i na mjestima vrlo okomito. Ali prvo stvari.

Općenito, brdske trke se jako razlikuju i od gradskog cestovnog trčanja i od mog omiljenog triatlona. Na gradskim startovima - maratonima i polumaratonima - znate tačno koja će ruta biti. Prilično je jasno kakvo će biti vrijeme. Pejzaž je također 100% poznat. Štaviše, možete pročitati mnogo izvještaja i normalno planirati utrku. Isto važi i za duge triatlone. Često su raznoliki zbog neočekivanog vjetra u fazi ciklusa, more može biti uzburkano, a valovi pokvariti ili pomoći u njihovom kretanju. Čak i na fazi plivanja, vaše kolege na startu mogu vas malo udarati i udarati nogama. Glavni posao triatlona je pažljivo planiranje ishrane, hidratacije i sposobnost brzog prolaska prelaznih zona.

Dakle, u planinskom trčanju se gotovo ništa ne može predvidjeti: ruta se može promijeniti satima prije starta, kao što je to bilo kod nas. Temperatura može varirati za desetine stepeni, a pravilno oblačenje je u principu nerealno. U planinama sve ima ekstremna stanja: ako pada kiša, onda pljusak, ako ne pljusak, onda grad, ako je mokro, pa potoci, ako je vruće, onda se topiš i tečeš, kao da nisi obučen ranije uopšte.

Impresionirani? Ako da, onda evo moje priče o početku i punom oduševljenju ove sportske discipline!

Vježbati

Skyrunning: trening

Živim u Kijevu, i stoga nemam priliku da treniram u punopravnim planinama. Oni koji kažu da je Kijev brdovit grad jednostavno ne razumiju o čemu pričaju. Ovo nisu brda, već samo gomile zemlje. Trenirao sam u Golosejevskoj šumi. Nikada se nisam popeo više od 300-400 metara po treningu. Ali trening je bio brz i intervalan, što je na kraju dobro funkcionisalo i nadoknadilo nedostatak pravih planina.

Dva dana pre početka

Bio sam u Karpatima unapred. Dva dana prije starta po paklenoj vrućini, moj prijatelj, ultramaratonac sa iskustvom, ponudio se da mi pokaže planine. Trkom smo postigli 1.150 metara pješice. Imala sam paniku. Ispostavilo se da nemam pojma za šta sam se prijavio! Ono što sam morao da uradim za jedan dan – da dostignem visinu od 1.400 metara brzinom trke – me je jako uplašilo. Ali karpatski hladni izvori i huculski liker delovali su umirujuće i ja sam se ohladio.

Skyrunning

Takođe je postalo jasno da sa sobom na trku treba da ponesete kremu za sunčanje. Snaga sunca u planinama ne može se potcijeniti.

Dan prije početka nisam išao ni na jednu pasta zabavu jednostavno zato što mi nisu bile potrebne nove informacije od uplašenih novajlija i iskusnih trolova. Prije spavanja, pažljivo sam se spakovao, provjerio sve što sam mogao provjeriti (škola triatlona u akciji) i pao da gledam Ricka i Mortyja.

Skyrunning: oprema

Inače, kada krenete u planine, što pažljivije pročitajte šta vam organizatori šalju poštom. Najvažnija stvar tu se tiče opreme koju treba da imate sa sobom. Za naš početak, to su bile:

• kapa;
  • isofolia;
  • napunjen i ispravan telefon;
  • vjetrovka;
  • zviždaljka;
  • flasa vode.

Na cilju strogi organizatori provjeravaju dostupnost svega potrebnog i za svaki manjak bit ćete kažnjeni sa 20 minuta ukupnog vremena!

Loše sam spavao. Pogotovo jer je uveče pao strašan pljusak i reka ispod hotela postala je deset puta dublja. Šta se u to vreme dešavalo u planinama, trudio sam se da ne razmišljam, nego sam razmišljao, i zato sam nemirno spavao.

Početak dana

Start je bio u 8:00 za polumaratone poput mene i u 7:00 za ultramaratone. Moj prijatelj je ultramaratonac, pa smo išli na njegov start. Uspon je bio u 5:00. Skyrunner jutro uključuje:

• doručak sa ovsenim pahuljicama;
  • pije vodu;
  • mazanje vazelinom ili Borom plus sve što se može utrljati;
  • premotavanje gipsom mjesta koja se najčešće trljaju;
  • voziti do početne tačke.

Na dan starta bilo je oblačno, bez kiše i bez užarenog sunca. Gledajući unapred, reći ću da sam ga video samo na vrhu planine Petros.

Planinska mudrost leži u činjenici da morate početi mirno i ne podleći svakojakim trkačkim raspoloženjima, a ne pokušavati napredovati. Morate dokazati svima na stazama! Naš početak imao je sljedeći profil:

Profil staze Chronohora Sky Race 2016

Četrnaest kilometara od starta, stalno smo se penjali. Bilo je mnogo ravnih površina. Majstori su me savjetovali da ne trčim uzbrdo, već da hodam. Što je brže moguće, ali nemojte trčati i održavati visok ritam. Što sam i uradio. Čudno, ali nisam doživio stanje agonije i samo sam radio kao robot. U ušima su mi zasvirali cool unaprijed odabrani patos klasici koji su stvarali praznično raspoloženje. Uzimajući u obzir jaku kišu, nisam sa sobom ponio hidrapak (torbu vode od dva litra u rancu i lulu za piće), već sam se ograničio na jednu flašu od 0,5 litara i jednu praznu u rezervi. Popio sam dosta, ali preostalih 1,5 litara je bilo hladno prolećno čudo. Bilo je uzbuđenje! Kakav je IRONMAN?:)

Normalna planinska staza:

Planinska staza

Put kojim se penjete je:

• klizavo kamenje;
  • klizava glina;
  • oštro kamenje;
  • trava (takođe klizava);
  • tlo sa lokvama i blatom;
  • kamenje veličine fudbala koje se ponekad kotrlja i ruši.

Sve se to nadoknađuje pogledima.

Skyrunning: zapanjujući pogledi

Iskreno govoreći, rasplakali su me nekoliko puta. Vjerovatno se radi o nekoj hemiji euforije, pomiješane sa stresom i predosjećanjem agonije zbog složenosti staze. Livade, magle koje se spuštaju i jure preko planina, oblaci u kojima se ulazi i izlazi - to je nešto. Ali najljepše je ono što je iznad oblaka, skoro na vrhu. Sve okolo je ispunjeno nebom! Iznad - nebo, vidite 50-60 metara i nađete se kao van svijeta. Nema nikoga u blizini. Samo si ti na nebu!

Skyrunning: oblaci na vrhu planine

I evo me na vrhu planine Petros, 2.020 metara nadmorske visine. Trčanje na njemu prenosi vas u status skyrunnera, koji uključuje trčanje na visine veće od 2.000 metara! Na vrhu sam sreo nekoliko trkača i prvi put shvatio da me niko već dugo nije pretekao. Stoga sam odlučio da neću gubiti vrijeme na vrhu za odmor i fotografiranje i da trčim bez zaustavljanja. I tako se to dogodilo!

Skyrunning: Penjanje na planinu Petros

Ali onda sam doživio šok koji je uporediv sa prvim startom u triatlonu, kada svi zajedno trče u vodu, a vi ste u gomili tijela desetak minuta (ako znate o čemu pričam). Ali sve je bilo još gore. Ispostavilo se da sam pogrešno shvatio priče o strmini spuštanja sa planine. Ako govorimo u brojkama, onda za 1,6 kilometara gubitak visine iznosi 465 metara! Ovo je gotovo strm spust, koji se sastoji od malih i ogromnih kamenčića, gdje morate skočiti sa visine od 1-2 metra!

Ako riječima opišete moj utisak, onda je ovo prostirka. Veoma prljavo. Uhvatio sam takvu izdaju i tako brzo se spustio da sam bio šesti najbrži na Stravi.:) Oh, kako sam bio brz.

Skyrunning: Spuštanje

Tada sam saznao da su ljudi tamo i pali i strgali kožu sa ruku i nogu. Općenito, bilo je vrlo ekstremno i divlje zanimljivo. Dobro je da nisam poginuo.

Čim sam se spustio niz planinu, sreo sam svog trenera, koji je bio drugi na ultra maratonu tamo i nazad (trčao sam samo u jednom pravcu), i on me je mnogo inspirisao. Juru ne mogu iznevjeriti, pogotovo nakon takvog spusta. A onda sam se utopio nakon čaše kole na punktu za hranu. Dalje je bio samo spust, i niko mi nije nedostajao. Kao rezultat toga, prestigao je 30-ak ljudi i bio 12. od više od sto startovanih na cilju.

Spust u planinskom startu za mnoge sportiste amatere je teža stvar od uspona. Padina je strma i morate stalno usporavati. Sve to komplikuje prljavština, mokro kamenje i korijenje drveća pod nogama. Prije toga ste se popeli na planinu, a noge su vam postale vatirane i gotovo nekontrolirane. Moguća je nestabilnost i glupe greške. Sve ovo se mora isprobati prije planiranja pobjeda na startovima.

Ključne lekcije koje sam naučio od svog prvog početka

1. Ne možete predvidjeti vrijeme. One koji su trčali malo sporije od mene uhvatila je 3D kiša. Sve je bilo mokro! Ultramaratonci koji su se vraćali istom rutom pričali su o vjetru sa staze, o tuči veličine grožđa, o mlazovima vode koji su silazili sa kamenja spusta i potocima blata na koje su se ovog puta popeli!
  2. Uzmi svoju odjeću, ne brini za težinu. Bolje je imati kabanicu nego ne. Nosite kapu: ona odvodi pljuskove znoja i kišnice sa vaših očiju.
  3. Pratite svoj plan obroka. Jeo sam GU gelove svakih 45 minuta, čak i kada nisam bio gladan, a puno sam pio. To je bio plan i ne možeš vjerovati sebi kad se penješ na planinu. Neizvesnost dodaje i to da se u planinama stalno nešto dešava: vreme se menja, bliži se oluja, pa tuča, pa gomile ljubitelja čorbe koji baš i ne razumeju šta tačno radite i kuda žurite.. Postavite tajmere na sat i jedite. Jedini način.
  4. Zaboravite sva sranja poput bosog trčanja ili laganih patika sa tankim đonom. U planinama će lakše patike zaista dobro doći, ali čvrsti potplat i šiljci su tamo bogovi. Čuo sam desetine priča na cilju o tome kako mi je kamenje mučilo stopala, kako mi se gulila koža. Jednostavno nisam sve shvatio. New Balance 910 Trail je ovu informaciju učinio irelevantnom za mene.
  5. Morate kupiti meke boce i ruksak za stazu. Trčao sam i trenirao sa The North Face Flight Series rancem, koji je šik i veoma udoban. Imam boce Salomona. Kada su bočice mekane, ne grkljaju niti iritiraju. Koristite uske kratke hlače s džepovima u struku za gelove i fiziološke tablete.
  6. Zaboravite na hidroizolaciju. To je jednostavno nemoguće po kiši koja dolazi sa svih strana. Imao sam Adidas Outdoor vjetrovku sa zaštitom od vjetra. Lagan, kompaktan i svijetao (korisno ako se izgubite ili ne možete hodati).
  7. Noge će se ionako smočiti! Lokve, kiša, potoci, vaš znoj - to je neizbežno. Važno je samo koliko cipela odvodi vlagu sa stopala. I koliko poznajete svoja stopala i njihove slabe tačke za trljanje. Sve ih treba premotati papirnom ili platnenom trakom! Znao sam i premotao.
  8. Planinsko trčanje je ionako veoma teško. Ne pokušavajte se slomiti preko koljena ako niste spremni. Ovdje vam neće biti oprošteno. Evo slike za razumijevanje situacije. Ovo su metrika oporavka i opterećenja iz sistema Polar Flow. Uporedite kako se opterećenja za trening s uporedivom kilometražom razlikuju od pravog starta u pravim planinama! Sjećate li se da koristim Polar V800?

Šta je sledeće?

Na dan cilja saznao sam ime mog sledećeg starta iza Carpathian craft IPA. Sledećeg jutra sam se prijavio za to. U Turskoj je 22. oktobar. Pridruži nam se! Čini se da je to već moguće, zar ne?;)

Sada se pripremi. Ovaj put - uz izlete u prave planine. Ova staza neće oprostiti neozbiljnost.